TI: Audit prezidentských voleb je nedůvěryhodný Praha 9. 10. – Mandátový a imunitní výbor Senátu PČR včera zveřejnil výsledky auditu financování kampaní prezidentských kandidátů. Senátor Oberfalzer konstatoval, že zjištěná pochybení ...
Kandidáti

Karel Schwarzenberg
90%
Nejnovější články

Ceníkové náklady reklamy v prezidentské kampani za rok 2012
V rámci projektu bude TI průběžně zpracovávat odhady skutečných nákladů na pořádání volebních akcí, na inzerci v médiích a na billboardech. Budeme se snažit porovnávat údaje uvedené kandidáty s odhady reklamních agentur, médií a dalšími zdroji. Přikládáme tabulku ceníkových nákladů na kampaň za období leden až prosinec 2012 podle jednotlivých kandidátů. Dokument ve formátu PDF […]

TZ Aktualizace hodnocení otevřenosti kampaní prezidentských kandidátů – leden 2013
TISKOVÁ ZPRÁVA Praha 8. ledna 2013 TI a Naši politici: Poslední hodnocení otevřenosti prezidentských kampaní, v monitoringu financování dále pokračujeme Protikorupční organizace Transparency International a Naši politici aktualizovaly hodnocení otevřenosti kampaní prezidentských kandidátů. Jedná se o poslední hodnocení před volbami. Pod každým kandidátem najdete odkazy na přehled příjmů a výdajů z jejich volebních účtů a […]
Česká pozice: Vejde se Jan Fischer do finančního limitu na kampaň?
Prezidentský kandidát uvádí že zatím utratil 528 tisíc korun na outdoorovou inzerci. Transparency International to však spočetla zcela jinak. Jan Fischer se snaží informovat v rámci prezidentské kampaně seriózně. Má transparentní účet, na dotazy jeho tým odpovídá obratem. Jde o značně profesionální, neagresivní kampaň. Zdá se, že i slovo konsenzuální je na místě. Tak měl […]

TZ Aktualizace hodnocení otevřenosti kampaní prezidentských kandidátů.
TISKOVÁ ZPRÁVA Praha 20. prosince 2012 ke stažení zde… Protikorupční organizace Transparency International a Naši politici aktualizovaly hodnocení otevřenosti kampaní prezidentských kandidátů. Oceňujeme, že většina kandidátů začala zveřejňovat mnohem více informací. TI současně vyzývá kandidáty, aby zveřejnili své náklady za mediální reklamu, aby bylo možné porovnat standardnost získaných slev. Všechny Informace o projektu jsou na […]

Ceníkové náklady na kampaň. Aktualizace od ledna do listopadu 2012
V rámci projektu bude TI průběžně zpracovávat odhady skutečných nákladů na pořádání volebních akcí, na inzerci v médiích a na billboardech. Budeme se snažit porovnávat údaje uvedené kandidáty s odhady reklamních agentur, médií a dalšími zdroji. Přikládáme tabulku ceníkových nákladů na kampaň za období leden až litopad 2012 podle jednotlivých kandidátů. Dokument ve formátu PDF […]

Proč a jak hodnotíme otevřenost financování prezidentstké kampaně
Proč a jak hodnotíme otevřenost financování prezidentstké kampaně? Tímto projektem chceme přispět k nastavení vyšší laťky otevřenosti nejen u těchto prezidentských, ale všech dalších politických kampaní. Zároveň chceme na praktických příkladech ukázat mimořádné nedostatky pravidel pro financování stran a kampaní, a ty využít v dlouhodobém tlaku TI za zásadní změnu legislativní úpravy (http://www.transparency.cz/financovani-politickych-stran-potrebne-zmeny-regulace/). TI se inspirovala […]
Odpověď na článek Tomáše Tožičky na Deníku referendum
Na Deníku referendum vyšla odpověď pracovníka TI na článek označující celý projekt Transparentní volby za zmanipulovaný ve prospěch pravicových prezidentských kandidátů. Meze transparentnosti podle TT Nelze nezareagovat na článek Tomáše Tožičky „Netransparentní Transparency International“ uvedený větou: „Další zmanipulovaný průzkum nahrávající Janu Fischerovi zveřejnila Transparency International.” Od vedoucího politické kampaně prezidentského kandidáta neočekáváme nadšení z toho, […]
Transparency s prezidentskými kandidáty neválčí, jen monitoruje financování jejich kampaní.
V reakci na několik mediálních článků (např. Aktuálně) chceme zdůraznit, že TI není v žádné válce s kandidáty na prezidentskou funkci – ani s paní Fischerovou, ani s nikým jiným. Rozhodli jsme se monitorovat financování kampaně a tlačit na zveřejňování maxima informací od jednotlivých kandidátů, což budeme dělat i nadále. Vše zveřejňujeme na webu: www.transparentnivolby.cz

Aktualizace hodnocení Kritérií
Vážená paní kandidátko, vážený pane kandidáte, v souvislosti s probíhajícím monitoringem prezidentských voleb jsme se na Vás v minulých týdnech obrátili s otevřeným dopisem, ve kterém jsme Vás žádali o odpovědi a doplnění informací ohledně Vašeho plnění Kritérií dobré praxe předvolební kampaně. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří nám zaslali odpovědi do požadovaného data […]

Otevřený dopis s odpovědí na prohlášení volebního týmu Táni Fischerové ze dne 8.12.2012
Vážená paní kandidátko, rádi bychom Vám vysvětlili a budeme doufat i rozptýlili Vaše námitky k hodnocení transparentnosti kampaně. Projekt transparentnivolby.cz je zcela dobrovolný, kromě času a určité podpory ze strany Transparency International Česká republika. Cílem projektu je monitorovat financování kampaně jednotlivých kandidátů na jednu z našich nejvyšších ústavních funkcí. I když přiznáváme, že […]