* 31. 7. 1953, Praha
Ekonom, bývalý ministr a místopředseda vlády. Po absolvování studia ekonomie na Vysoké škole ekonomické v Praze, působil jako pedagog na VŠE. V letech 1984–1989 se stal vědeckým pracovníkem, později zástupcem ředitele Prognostického ústavu ČSAV. V prosinci 1989 byl občanským fórem nominován do československé vlády. Ve vládách let 1990–1992 postupně zastával různé ministerské posty. V letech 1991–1997 byl za ODA ministrem průmyslu a obchodu ve vládách Václava Klause. Po roce 1997 odchází z politiky a působí jako prestižní ekonomický poradce mezinárodních společností ABB a Goldman Sachs. Od roku 1999 přednáší na VŠE a Fakultě sociálních věd UK v Praze. Je členem exekutivního výboru, Trilaterální komise a jeho jméno figuruje ve statutárních orgánech několika firem. Od roku 2009 je s přestávkou členem Národní ekonomické rady vlády. Od roku 2011 je člen dozorčí rady Telefónica Czech Republic, a.s. 5. října 2012 oznámil oficiální kandidaturu na prezidenta ČR. Vladimír Dlouhý je ženatý a má dvě děti.
82%
Je transparentní účet kandidáta snadno dohledatelný a přehledný?
Kandidát má volební účet, ale není přístupný online – jsou zveřejněny pouze výpisy z účtu v souboru pdf přístupné
zde.
0%
Zveřejnil kandidát celkovou sumu plánovaných nákladů na svou kampaň?
Kandidát neavizoval, kolik přibližně hodlá v kampani utratit peněz.
100%
Zveřejnil kandidát i další informace o zdrojích financování své kampaně (např. Informace o dárcích)?
Kandidát (mimo svůj volební účet) zveřejnil na svých webových stránkách seznam dárců – seznam je přístupný
zde.
50%
Zveřejňuje kandidát strukturu a odhad rozložení veškerých nákladů na svou kampaň, vč. těch, které ve prospěch jeho kampaně vydala jeho politická strana nebo sdružení?
Kandidát sdělil informace, že je podporován Společností pro rozvoj, propagaci a kultivaci demokracie v ČR. Některé informace je možné dohledat na výpisech z účtu
zde. Informace o struktuře nákladů ale samostatně zveřejněny nejsou.
0%
Zveřejňuje kandidát zprávu o reálně vydaných financích v čase (např. měsíčně)?
Kandidát průběžně nezveřejňuje (kromě volebního účtu) informace o nákladech své kampaně.
50%
Zveřejnil kandidát počet (nebo alespoň odhad počtu) dobrovolníků zapojených v kampani a náklady na jejich práce?
Kandidát oznámil, že pro sběr podpisů využil práci dobrovolníků, které odměňoval 20 Kč za podpis na petiční arch. Celkový počet dobrovolníků ale nebyl odhadnut.
16%
Zveřejnil kandidát složení svého stálého volebního týmu s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani?
Kandidát nezveřejnil informace o svém volebním týmu, na svých stránkách má pouze kontakt pro tisk (PR).
0%
Zveřejňuje kandidát jména agentur (mediální, PR, poradenské, právní), se kterými na kampani spolupracuje?
Kandidát nezveřejnil žádné informace o tom, zdali pro svou kampaň využívá služeb agentur.
0%
Specifikuje kandidát výdaje na reklamu podle typu médií a uvádí specificky náklady na vytvoření videoklipů, reklamních předmětů, atd.?
Kandidát nezveřejnil žádné informace o nákladech na reklamu ve své kampani.
50%
Zveřejňuje kandidát na svém webu seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně?
Kandidát zveřejňuje na svých webových stránkách informace o pořádaných akcích souvisejících s prezidentskou kampaní trochu nepřehledně v sekci Novinky.
50%
Komunikace s TI a obsah informací poskytnutých kandidáty.
Kandidát zaslal jeden vstřícný mail, ale na odpovědi na Kritéria neodpověděl.