Poslední změna stránek 8. 2. 2014

Zajímavé odkazy z médíí

 

13. 3. Příspěvky ze státního rozpočtu uhrazené politickým stranám a politickým hnutím v roce 2013 dosahují téměř miliardy korun

Podrobný přehled příspěvků na úhradu volební kamapně a na činnost politickým stranám a hnutím  je každoročně zveřejňován na stránkách Ministerstva financí.

22. 10.  Jsou transparentní účty zárukou průhledného financování volebních kampaní?

Zajímavý rozbor financování volebních kampaní jednotlivých stran, opírající se o výsledky monitoringu TI.  http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-61050220-transparentni-ucty-nejsou-az-tak-transparentni

17. 10.  „Proč nemáte transparentní účet?

Na tuto otázku odpovídají zástupci  SPOZ, ODS, ANO 2011 a KSČM  v 96. minutě  volební debaty na ČT 24.  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/246583-koalice-top-09-s-cssd-rozhodne-ne-shodli-se-stredocesti-lidri/

16. 10.  „Měl jsem na starosti hostesky“

Kdo vládne ve SPOZ a proč strana nehodlá zveřejňovat své sponzory, říká v rozhovoru pro iHned.cz Zdeněk Štengl, předseda SPOZ   http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-61009170-sef-spoz-stengl-o-nasich-sponzorech-nic-nevim-mel-jsem-na-starosti-hostesky

17. 9.   Méně billboardů, více bannerů?

Politické strany zjišťují to, co už dávno zjistili velcí inzerenti. Billboardová reklama je příliš drahá. Zelení využijí ploch svých podporovatelů, ostatní se přesunou vice do virtuálního prostoru. Celý článek na http://www.novinky.cz/domaci/313455-v-kampani-ubylo-billboardu-strany-se-presouvaji-na-internet.html

16. 9.   Jak hodnotí kampaně odborníci na reklamu?

Pochvala pro ODS, billboardy ČSSD jsou příkladem klišé, reklama KDU – ČSL působí jako reklama na olej. Nejvíce asi překvapí absence negativní kampaně.http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/241459-billboardova-kampan-se-rozjizdi-zadna-utocna-hesla-slibuji-politici/

15. 9.   Financování kampaní: Půjčky splatí peníze za hlasy.

Ve srovnání s volbami 2010 vynaloží strany na kampaně mnohem méně peněz. KDU-ČSL a TOP 09 si na kampaň ale i tak musí půjčit a počítají s tím, že své úvěry splatí z příspěvku za hlasy. ODS o půjčce zatím nejednala, ČSSD může čerpat kontokorent u Fio banky. SZ využije tzv. „půjčkodary“.http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=789972

5. 9.     Ministrany mohou na volbách vydělat milióny, i když neuspějí.

Informace o tom, kolik procent hlasů musí mimoparlamentní politická strana získat, aby dostala od státu příspěvek za hlasy a příspěvek na činnost. Dále kolik peněz strana dostane za poslanecký mandát, senátora a krajského zastupitele.

http://www.novinky.cz/domaci/312440-ministrany-mohou-na-volbach-vydelat-miliony-i-kdyz-neuspeji.html

21. 8.   Kolik se strany chystají vydat na kampaň v předčasných volbách.

V článku se dozvíme, kolik daná politická strana utratila za kampaň ve volbách do PS v roce 2010 a kolik plánuje utratit letos a také, zda vytvoří transparentní účet.http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2013/08/21/rozpocty-stran-pro-predcasne-volby/#1

17. 8.   Čtěte, kdo prý zaplatí nejdražší kampaň. Ne, není to ČSSD.

Prakticky neomezené finanční prostředky má ANO Andreje Babiše, která plánuje proinvestovat až 90 milionů. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ctete-kdo-pry-zaplati-nejdrazsi-kampan-Ne-neni-to-CSSD-281975

13. 8.   ČSSD přišla s trhákem pro volby. Bude mít transparentní účet na financování kampaně.

Přestože to zákon nenařizuje, ČSSD zřídí transparentní účet, který bude pravidelně kontrolovat auditor.http://domaci.eurozpravy.cz/politika/75751-cssd-prisla-s-trhakem-pro-volby-bude-mit-transparentni-ucet-na-financovani-kampane/