Aktuality

V průběhu předvolební kampaně odešlo 200 milionů korun z transparentních účtů vybraných kandidujících subjektů

Podzimní volby do krajů a senátu plní nejen média, ale také veřejný prostor a sociální sítě. Transparency International (TI) monitoruje financování předvolebních kampaní parlamentních stran a vybraných koalic kandidujících do …
Více informací

Téměř 10 milionů korun, tolik dohromady investují politické strany a hnutí v předvolební kampani 2020 na Facebooku

Transparency International (TI) přináší unikátní přehled předvolebního politického marketingu na největší sociální sítí světa. A jak tedy vypadá letošní předvolební kampaň na Facebooku (FB)? Utratí se zde až 10 milionů …
Více informací

Spojenci pro kraj si zlepšili známku na 1,4

Spojenci pro kraj na základě výtek TI ČR doplnili na svou oficiální webovou stránku některé chybějící údaje. Na stránce lze nyní nalézt seznam profilů na sociálních sítích, na nichž uskupení …
Více informací

Za 4. To je průměrná známka politických stran a hnutí v hodnocení transparentnosti předvolebních kampaní

V České republice se transparentnost předvolebních kampaní snižuje. Jen málo kandidujících politických uskupení dbá na otevřenost financí i organizaci kampaně před krajskými volbami. Pouze tři subjekty letos obstály v naplnění …
Více informací

Výsledné pořadí politických uskupení dle transparentnosti předvolebních kampaní před krajskými volbami 2020

Transparency International ČR (TI) hodnotila parametry průhlednosti krajských kampaní dle kritérií a známkovala vybrané politické subjekty na škále 1-5 jako ve škole.
Více informací

ČSSD, ODS a ANO získaly na státních příspěvcích za posledních deset let tři a půl miliardy korun ze státního rozpočtu

V Transparency International (TI) jsme se v rámci našeho monitoringu financování předvolebních kampaní transparentnivolby.cz zaměřili i na příjmy vybraných aktivních politických stran a hnutí ze státní pokladny. Na politickou soutěž …
Více informací

Transparentní účty – Mnoho povyku pro nic

Transparentní účty (TÚ), které jsou veřejně přístupné na internetu, jsou základním nástrojem zprůhlednění kampaně. Zejména výdajový (volební) účet dává voliči šanci nahlédnout, za co politický subjekt v kampani utrácí, kolik …
Více informací

Ondřej Cakl: Chceme, aby volič měl možnost reagovat na povahu kampaně, když se rozhoduje, koho bude volit

Podzimní krajské a senátní volby se nezadržitelně blíží. Druhého a třetího října se občané rozhodnou, kdo zasedne do krajských zastupitelstev a do Senátu. Transparency International (TI) už nyní monitoruje financování …
Více informací

Databáze Naši politici Vám poskytne ověřená data o krajských zastupitelích

Naši politici je webový portál sloužící k dohledávání informací o politicích spuštěný na začátku června 2020 pod záštitou Transparency International ve spolupráci s Česko.Digital a organizací Hlídač státu. Hlavním cílem …
Více informací

Jak má vypadat transparentní kampaň do krajského zastupitelstva podle zákona?

Odpověď na otázku v nadpisu by možná mohla znít: Občas to není jasné. Ale i tak bude dobré si zopakovat, jaké požadavky na transparentnost kampaně vlastně daný zákon – č. …
Více informací

Kritéria pro subjekty
v krajských volbách

Hodnotíme transparentnost uchazečů o křesla v zastupitelstvech krajů

Kritéria pro kandidáty
do Senátu

Kandidátům do Senátu předkládáme doporučení, jak vést transparentní kampaň

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >