Spojenci pro Evropu mají mírně nadprůměrnou transparentní kampaň do EP. Mezi pozitivní znaky patří poskytnutí seznamu facebookových účtů a rozboru nákladů v dotazníku TI ČR. Tyto informace ale chybí na oficiálních stránkách kampaně.
„Podle Stanislava Polčáka, (…) by obě strany dohromady s dalšími politickými subjekty, které s nimi spolupracují, tedy například se Stranou zelených, měly na volby dohromady dát kolem 15 milionů korun.“ zdroj
V dotazníku TI ČR však strana uvedla o jeden milion méně. Zde také uvádí předběžný rozbor:
– billboardy a tištěné plakáty: 33 %
– inzerce a propagaci v tištěných médiích: 20 %
– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): 10 %
– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: 5 %
– audio-vizuální tvorba (video-spoty, jingly apod.): 3 %
– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): 5 %
– náklady kanceláře: 1 %
– náklady na dobrovolníky (koordinace, stravné, cestovné): 5 %
– placená inzerce a AdWords, PR články atd.: 15 %
– sociální média: Facebook 3 %
Spíše ano. Chybí identifikační údaje, ale čísla účtů příjemců zaznamenána jsou. Partnerská STAN odkazuje zájemce o financování kampaně na stránky TOP 09.
Účet TOP09
Strana poskytla seznam prostřednictvím dotazníku TI ČR. Není to úplný seznam (chybí veškeré ostatní sociální sítě kromě FB) a strana ho nezveřejňuje na svých oficiálních stránkách.
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8