Kampaň strany patří mezi průměrně transparentní: KSČM stále nepřešla na standardizovaný TÚ. Médiím ale informace poskytuje, stejně jako poskytla bližší rozbor předpokládaných nákladů prostřednictvím dotazníku TI ČR.
V médiích i dotazníku TI ČR strana uvádí odhad kolem 7,5 mil. Kč. Zaznamenali jsme i doplňující vyjádření: „Předpokládáme, že kandidáti, okresy a kraje ještě přispějí do kampaně, proto očekáváme, že do kampaně KSČM celkem vloží 8,5 milionu korun,“ informovala Právo mluvčí Helena Grofová. zdroj
Podle dotazníku zaslaného TI ČR je bližší rozbor následující:
– billboardy a tištěné plakáty: cca 45 % včetně tištěných letáků
– inzerci a propagaci v tištěných médiích: cca 10 %
– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): cca 10 %
– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: cca 1 %
– audio-vizuální tvorbu (video-spoty, jingly apod.): cca 10 %
– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): cca 5 %
– náklady kanceláře: cca 1 %
– placenou inzerci a za AdWords, PR články apod: cca 10 %
– sociální média: Facebook 7 %, Instagram 1 %
Spíše ne. Strana stále publikuje pouze měsíční výpisy z účtů, jejichž informativnost je diskutabilní (chybí krajové specifikace plateb, identifikační údaje). Výpisy
Strana poskytla informace o tom, že kampaň probíhá na „profilech KSČM, organizačních jednotek KSČM a nenechmetotak.cz“. Tyto údaje nejsou úplné – kampaně probíhají prokazatelně i na dalších profilech na Facebooku a dalších sítích.
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8