Pirátská strana patří mezi nejtransparentnější účastníky kampaně. Strana má veřejné stránky zpřehledňující plánované a schvalované výdaje. Má dobře vedený TÚ, poskytla detailnější rozbor předpokládaných nákladů. Za  pozitivní považujeme snahu zveřejnit a zpřehlednit „ekosystém“ stranických účtů na sociálních sítích.

Zveřejněný rozpočet. Publikuje strana stručný strukturovaný předběžný rozpočet?

Do kampaně na evropské volby vloží pirátská strana 3 250 000 z centrálního rozpočtu a 2 750 000 z krajských rozpočtů. To činí celkem šest milionů korun bez zdrojů z fundraisingu (dary jednotlivců). zdroj

Strana zveřejňuje i podrobnější rozvahu na stránkách Piroplacení a poskytla bližší údaje o rozboru nákladů TI ČR:

– billboardy a tištěné plakáty: cca 25 %

– inzerci a propagaci v tištěných médiích: cca 2 %

– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): cca 32 %

– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: cca 12 %

– audio-vizuální tvorbu (video-spoty, jingly apod.): cca 4 %

– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): cca 3 %

– placenou inzerci a za AdWords, PR články apod: cca 2 %

– sociální média: Facebook 10 %, Instagram 2 %

 

Transparentní účet. Je volební transparentní účet veden přehledně a pečlivě?

Spíše ano. Jsou zde identifikovány příjemci, u právnických osob ale chybí IČO. Je však specifikován účel i oblastní příslušnost nákladů. Účet.

Monitorujeme tyto strany

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >