Pirátská strana patří mezi nejtransparentnější účastníky kampaně. Strana má veřejné stránky zpřehledňující plánované a schvalované výdaje. Má dobře vedený TÚ, poskytla detailnější rozbor předpokládaných nákladů. Za pozitivní považujeme snahu zveřejnit a zpřehlednit „ekosystém“ stranických účtů na sociálních sítích.
Do kampaně na evropské volby vloží pirátská strana 3 250 000 z centrálního rozpočtu a 2 750 000 z krajských rozpočtů. To činí celkem šest milionů korun bez zdrojů z fundraisingu (dary jednotlivců). zdroj
Strana zveřejňuje i podrobnější rozvahu na stránkách Piroplacení a poskytla bližší údaje o rozboru nákladů TI ČR:
– billboardy a tištěné plakáty: cca 25 %
– inzerci a propagaci v tištěných médiích: cca 2 %
– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): cca 32 %
– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: cca 12 %
– audio-vizuální tvorbu (video-spoty, jingly apod.): cca 4 %
– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): cca 3 %
– placenou inzerci a za AdWords, PR články apod: cca 2 %
– sociální média: Facebook 10 %, Instagram 2 %
Spíše ano. Jsou zde identifikovány příjemci, u právnických osob ale chybí IČO. Je však specifikován účel i oblastní příslušnost nákladů. Účet.
Ano, strana publikuje seznam profilů, které se mají podílet na kampani do PEU. V tomto seznamu chybí některé profily, na nichž kampaň také probíhá. Zdroj
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8