Strana se v kampani z hlediska transparentnosti chová nadprůměrně: zveřejňuje celkový odhad rozpočtu na oficiálních stránkách, poskytla TI ČR i informace o rozboru nákladů. Zveřejňuje darovací smlouvy. Snaží se informovat o facebookových profilech alespoň prostřednictvím TI ČR.

Zveřejněný rozpočet. Publikuje strana stručný strukturovaný předběžný rozpočet?

Na oficiálních stránkách strana uvádí předpokládaný rozpočet ve výši 12 mil. Kč. V médiích se objevila i formulace „Z ústředí KDU-ČSL půjde na kampaň do evropských voleb 5,5 milionu korun. Další finance budou od kandidátů nebo ze sponzorských darů,“ uvedla mluvčí Denisa Morgensteinová. zdroj

Strana poskytla bližší údaje o rozboru nákladů TI ČR:

– billboardy a tištěné plakáty: cca 42%

– inzerci a propagaci v tištěných médiích: cca 21 %

– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): cca 2%

– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: cca 7%

– audio-vizuální tvorbu (video-spoty, jingly apod.): cca 5%

– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): cca 1,5 %

– náklady na dobrovolníky (koordinace, stravné, cestovné): cca 2%

– placenou inzerci a za AdWords, PR články apod: cca 10 %

– sociální média: celkem cca 9,5%

Transparentní účet. Je volební transparentní účet veden přehledně a pečlivě?

Spíše ano. Platby jsou povětšinou dobře specifikovány (nechybí číslo protiúčtu, příjemce a účel platby). Chybí identifikační údaje právnických osob příjemců.

Účet

 

Transparentnost profilů. Publikuje strana seznam všech facebookových, instagramových a twitterových profilů (individuálních i skupinových), které se oficiálně podílejí na její kampani?

Monitorujeme tyto strany

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >