Strana se v kampani z hlediska transparentnosti chová nadprůměrně: zveřejňuje celkový odhad rozpočtu na oficiálních stránkách, poskytla TI ČR i informace o rozboru nákladů. Zveřejňuje darovací smlouvy. Snaží se informovat o facebookových profilech alespoň prostřednictvím TI ČR.
Na oficiálních stránkách strana uvádí předpokládaný rozpočet ve výši 12 mil. Kč. V médiích se objevila i formulace „Z ústředí KDU-ČSL půjde na kampaň do evropských voleb 5,5 milionu korun. Další finance budou od kandidátů nebo ze sponzorských darů,“ uvedla mluvčí Denisa Morgensteinová. zdroj
Strana poskytla bližší údaje o rozboru nákladů TI ČR:
– billboardy a tištěné plakáty: cca 42%
– inzerci a propagaci v tištěných médiích: cca 21 %
– kontaktní část kampaně (pronájmy venkovní techniky, umělecké honoráře, agenturní poplatky, licenční poplatky apod.): cca 2%
– mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: cca 7%
– audio-vizuální tvorbu (video-spoty, jingly apod.): cca 5%
– provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): cca 1,5 %
– náklady na dobrovolníky (koordinace, stravné, cestovné): cca 2%
– placenou inzerci a za AdWords, PR články apod: cca 10 %
– sociální média: celkem cca 9,5%
Spíše ano. Platby jsou povětšinou dobře specifikovány (nechybí číslo protiúčtu, příjemce a účel platby). Chybí identifikační údaje právnických osob příjemců.
Strana poskytla neúplný seznam Facebookových profilů účastnících se kampaně.
https://cs-cz.facebook.com/kducsl/
https://www.facebook.com/svobodakdu/?ref=py_c
https://www.facebook.com/TomZdechovskyEP/?ref=py_c
https://www.facebook.com/michaela.sojdrova/?ref=py_c
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8