Grafy odpovídají stavu účtu k 20. 9. 2021.
První dva grafy zobrazují týdenní přírůstky všech výdajů na kampaň z transparentního volebního účtu, který subjekt (strana/hnutí nebo koalice) zřídil pro volební kampaň do letošních parlamentních voleb.
Koláčový graf zobrazuje souhrn útrat z celkových výdajů ke dni poslední aktualizace rozdělený na jednotlivé typy výdajů. Pro kategorizaci jsme vycházeli z popisků plateb na konkrétním výdajovém účtu, způsob označování jednotlivých položek je čistě na uvážení kandidujícího subjektu, rozdělení výdajů je tedy orientační. Platby dělíme do těchto kategorií:
- Strategie a poradenství – konzultační činnost, poradenství, průzkumy, kreativní návrhy a blíže nespecifikované PR a marketingové služby reklamních agentur.
- Produkce – zejména grafické a fotografické práce, výroba audiovizuálních materiálů a blíže nespecifikovaná výroba propagačních materiálů.
- Kontaktní kampaň – zejména zábor veřejného prostranství, provoz volebních či petičních stánků, služby spojené s realizací tiskových konferencí a volebních mítinků (občerstvení, ozvučení), hudební doprovod, výroba propagačních předmětů a drobných dárků (od propisek přes balónky a zmrzliny/nanuky po čaje apod.).
- Venkovní reklama – zejména distribuce plakátů a billboardů a pronájem venkovních reklamních ploch včetně polepů automobilů a jiných dopravních prostředků a instalace laviček.
- Letáky a noviny – výroba a distribuce letáčků, skládaček, volebních novin a dalších materiálů, které komunikují program subjektu.
- Inzerce v tisku – náklady na inzerci v tištěných médiích (ať už celostátních či regionálních).
- Online propagace – náklady na propagaci v online prostoru, ať už v rámci reklamy na sociálních sítí (FB, IG YT), prostřednictvím online médií (nejčastěji Parlamentní listy, iDnes, Seznam.cz), platby za PPC reklamu a umístění online bannerů. Do této kategorie započítáváme i výdaje pro agentury s popiskem „správa FB“ apod.
- Ostatní – zejména se jedná o platby za volební tým, koordinátory, pronájem kanceláří apod.