Monitoring financování volebních kampaní politických stran

Tímto projektem chceme na praktických příkladech ukázat mimořádné nedostatky pravidel pro financování stran a kampaní a přispět tak k vyšší míře otevřenosti politických kampaní v České republice.

Projekty

 

Transparentní volby v číslech

954tolik milionů putovalo ze státního rozpočtu do stranických pokladen v roce 2013

855tisíc, tolik korun obdrží strana ročně za každého senátora

70 procento občanů ČR, kteří vnímají politické strany jako zkorumpované

Aktuality

210

Reakce na výsledky hodnocení

Včera byly zveřejněny výsledky monitoringu transparentnosti financování volebních kampaní kandidátů do Senátu. Stejně jako u hodnocení komunálních kampaní,  přichází i nyní řada pozitivních  a negativních ohlasů. Všechny budou  zváženy a na všechny TI postupně odpoví.  Případné opravy a doplnění hodnocení bude … Continue reading

110

Menší uskupení a nezávislí financují senátní kampaně transparentněji

Z výsledků monitoringu financování volebních kampaní do Senátu, který dnes zveřejnila Transparency International (TI), vyniká, že kandidáti za menší strany a nezávislí komunikují o financování kampaní otevřeněji. Ze zavedených politických stran si dobře vedou kandidáti SZ, TOP 09 a ČSSD. Pozitivní … Continue reading

3009

Iracionalita v komunikaci politických stran

Průzkum na toto téma provedla společnost Bisnode. Došla ke zjištění, že míra racionality komunikace  koreluje s výsledky transparentnosti jejich financování, kterou hodnotí TI v monitoringu financování volebních kampaní. Obecně lze konstatoval, že komunikace politických stran se zklidňuje a koeficient iracionality klesá. … Continue reading

2509

Aktualizace hodnocení monitoringu

Včera i dnes přichází do TI řada podnětů ohledně hodnocení transparentnosti financování komunální kampaně od jednotlivých kandidujících stran. Týkají se hodnocení konkrétního kritéria, ale i faktu, že jsme jejich stranu do hodnocení nezahrnuli. Případné nepřesnosti nebo doplněné informace od kandidátů budeme … Continue reading

2409

Výsledky monitoringu financování komunálních volebních kampaní

Financování volební kampaně ve velkých městech trpí řadou nedostatků, nejasností kolem příjmů i výdajů a amatérismu. Náklady kampaně se navíc zdají výrazně vyšší, než strany reálně vykazují. Pro voliče jsou informace o financování komunální volební kampaně zjistitelné jen velmi obtížně … Continue reading