1.3

STAN


Výdaje před vyhlášením voleb

Zveřejnil kandidující subjekt informace o nákladech kampaně vzniknuvších před vyhlášením voleb?

Kandidující subjekt kampaň zahájil v lednu 2025 akcí “Podpisovka” (zde). Zároveň ale subjekt o svých výdajích před oficiálním zahájením kampaně informuje prostřednictvím transparentního účtu a souhrnného údaje ve své tiskové zprávě.

1

Celkový rozpočet a plánované výdaje

Zveřejnil kandidující subjekt (strana nebo koalice) celkovou sumu plánovaných nákladů na svou kampaň, a to včetně rozkladu rozpočtu na typy výdajů a média?

Kandidující subjekt zveřejnil odhad plánovaných výdajů ve své tiskové zprávě. Ta navíc obsahuje i procentuální rozpad rozpočtu na jednotlivé druhy výdajů v rámci předvolební kampaně.

1

Transparentní účty

Zveřejňuje kandidující subjekt pravidla pro označování pohybů a vedení volebního transparentního účtu?

Subjekt zveřejňuje stručnou metodiku a platby jsou na transparentním účtu vedeny systematickým způsobem.

1

Online kampaně

Publikuje kandidující subjekt seznam všech profilů na sociálních sítích (Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok aj.), které budou v kampani využity? Informuje také, jak na těchto platformách využívá finance v rámci jednotlivých účtů tak, aby bylo viditelné, zda politickou inzerci financuje kandidát, politický subjekt nebo třetí osoby?

Subjekt zveřejnil informaci, že se na kampani podílejí všechny oficiální profily strany na všech sociálních sítích. Dále pak zveřejnil všechny profily svých kandidátů, které jsou součástí předvolební kampaně.

1

Volební tým a agentury

Jsou známa jména členů volebního týmu a seznam mediálních, PR a reklamních agentur, které se podílejí na tvorbě předvolební kampaně?

Subjekt na svém webu zveřejnil seznam právnických a fyzických osob podílejících se na kampani. Nicméně transakce z transparentního účtu dokazují, že je tento seznam neúplný, například o fyzické osoby Alex Jirmanů, Jaroslav Kopřiva, Marek Šplíchal, Eliška Prostřední, Jiří Komárek a Václav Chábera.

3

Veřejné akce

Jsou veřejně dostupné informace o všech akcích, které patří do předvolební kampaně daného kandidujícího subjektu tak, aby bylo jednoznačně možné je odlišit od ostatních veřejných aktivit jejích reprezentantů, a to v online i offline prostředí?

Subjekt na své internetové stránce zveřejňuje ucelený kalendář budoucích akcí, zároveň neexistuje důkaz o jeho neúplnosti.

1

Dary

Zveřejňuje subjekt pravidla přijímání a vracení darů v rámci kampaně? Ověřuje subjekt skutečného majitele v případě darů od právnických osob a je tato podmínka zanesena ve veřejně dostupných materiálech subjektu?

Subjekt zveřejňuje metodiku pro přijímání a vracení finančních i nefinančních darů. Pravidla se vyjadřují k prověřování skutečného majitele právnických osob.

1