Kandidáti do Sněmovny zatím utratili přes 160 milionů korun z transparentních účtů. Předvolební kampaně ale zůstávají zahaleny tajnostmi

Předvolební kampaně politických stran a politických hnutí ucházejících se o 200 křesel v Poslanecké sněmovně jsou v plném proudu. Proto jsme se v Transparency International (TI) dva měsíce před volbami …
Více informací

Předvolební trendy na digitálních sítích v roce 2021

Také letos se Transparency International ČR (TI) na základě dostupných dat a dalších ukazatelů rozhodla monitorovat trendy v zadávání politické reklamy, sledovat její dopady, ale také utrácení volebních prostředků prostřednictvím …
Více informací

Jak se platí volby? To prozradila veřejná debata Transparency

Ve čtvrtek 1. července 2021 pořádala Transparency International (TI) v CEELI Institute ve Vile Grébovka veřejnou debatu pod názvem „Jak se platí volby?“. Financování politických stran a politických hnutí a …
Více informací

Kauza Lidé PRO z hlediska transparentnosti kampaně před volbami 2021

Krátké působení hnutí Lidé PRO na české politické scéně ukázalo, co se stane, když se mezerovitá legislativa potká s nekonstruktivním přístupem ústavních činitelů, nešikovností politických aktérů a distancovaností dohledových orgánů. …
Více informací

Transparency spouští monitoring předvolebních kampaní

Transparency International (TI) zahajuje již jedenáctý monitoring předvolebních kampaní. Ten letošní bude ovlivněn mnoha faktory, zejména brzkým vyhlášením voleb, covidovou pandemií, ale také inovovanými kritérii, která v jeho rámci aplikujeme.
Více informací

Kolik dáváme stranám peněz prostřednictvím svého hlasu

Před volbami je dobré si připomenout, že zásadní část rozpočtu stran tvoří, ať chceme či ne, naše příspěvky, a to jednak prostřednictvím podpory ze státního rozpočtu, ale i formou odměny …
Více informací

Podcast Stošestka: Dezinformace a propaganda. Souboj o naše vnímání

Poslechněte si nový díl Stošestky, podcastu Transparency International ČR (TI). V aktuální epizodě se věnujeme problematice dezinformací, propagandě, svobodě slova nebo vzdělávání ve vztahu k médiím.
Více informací

Kritéria pro hodnocení transparentnosti předvolebních kampaní v roce 2021

Kritérií je osm. Pokrývají parametry transparentnosti kampaní od finančního plánování a průhlednosti výdajů, přes přehlednost jejich vykazování, a prevenci klientelismu, až po přesvědčovací strategie využití on-line sociálních sítí. 
Více informací

Monitorujeme tyto strany

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >