Kontrola odhalila vážné prohřešky v kampani SPD

Publikováno: 21. 10. 2019

Deník N informuje detailně o výsledcích kontroly financování volební kampaně hnutí SPD – Tomio Okamura, kterou provedl Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH). Výsledky naznačují, že kontrola byla důkladná a odborná, narazila na několik typických chyb:

– subjekt nevykázal náklady na akci, která byla součástí kampaně,

– umělé navýšení ceny služeb (volební průzkumy, PR ap.),

– skrývání výdajů s kampaní nesouvisejících (monitoring médií po volbách apod.) do nákladů kampaně.

Konkrétně články Barbory Janákové sledují  výdaje „v souhrnné výši 13,6 milionu. Prvním z nich jsou analýzy a průzkumy od společnosti Play Net, za které strana utratila přes sedm milionů. Druhým jsou předvolební noviny Na vlastní oči vydávané firmou Strategic Consulting podnikatele Jana Čížka.“ Janáková se ale zabývá také délkou kontorly (dva roky po volbách) a přináší zajímavý rozhovor s Janem Outlým (ÚDHPSH). Doporučujeme k přečtení:

Rozhovor s Janem Outlým.

Nesrovnalosti s účetnictvím kampaně 2017 SPD – Tomio Okamury.

Pochybné výdaje v kampani SPD.

 

 

 

 

 

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

Monitorujeme

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >