Deník N informuje detailně o výsledcích kontroly financování volební kampaně hnutí SPD – Tomio Okamura, kterou provedl Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH). Výsledky naznačují, že kontrola byla důkladná a odborná, narazila na několik typických chyb:
– subjekt nevykázal náklady na akci, která byla součástí kampaně,
– umělé navýšení ceny služeb (volební průzkumy, PR ap.),
– skrývání výdajů s kampaní nesouvisejících (monitoring médií po volbách apod.) do nákladů kampaně.
Konkrétně články Barbory Janákové sledují výdaje „v souhrnné výši 13,6 milionu. Prvním z nich jsou analýzy a průzkumy od společnosti Play Net, za které strana utratila přes sedm milionů. Druhým jsou předvolební noviny Na vlastní oči vydávané firmou Strategic Consulting podnikatele Jana Čížka.“ Janáková se ale zabývá také délkou kontorly (dva roky po volbách) a přináší zajímavý rozhovor s Janem Outlým (ÚDHPSH). Doporučujeme k přečtení:
Nesrovnalosti s účetnictvím kampaně 2017 SPD – Tomio Okamury.
Pochybné výdaje v kampani SPD.