ČSSD logo
2,3

Plánované náklady. Sděluje subjekt oficiálně odhad celkových výdajů? Má veřejný předběžný rozpočet?

80-90 mil. – Strana sdělila v Otázkách Václava Moravce 27.08. 2017 zamýšlenou částku na kampaň (cca 80 mil. korun). Z médií je také možné vyčíst některé plánované rozpočty na kampaň – v některých městech (např. v Praze) plánuje strana utratit cca 2,8 mil. korun).

3

On-line výdaje. Dovede subjekt oddělit výdaje na on-line propagaci od ostatních a stanovit poměr jednotlivých typů nákladů? Je tato informace veřejná?

Strana plánovanou strukturu výdajů na on-line kampaň nezveřejňuje.

5

Transparentní účty. Jsou údaje na účtech přehledné, označené a pečlivě popsané?

Strana přehledně popisuje výdaje na volebním účtu. Pouze v případech, kdy je vybrána finanční hotovost z bankomatu, není jasné, jak jsou dále peníze využity.

1

Struktura příjmů. Zveřejňuje subjekt informace o darech, sponzorských darech, darech členské základny nad 50 tis. Kč, svém vkladu jako strany, půjčkách, úvěrech/kontokorentu?

Struktura příjmů není dostupná – dotazník nebyl obdržen, subjekt nezveřejňuje relevantní informace.

5

Transparentní administrace darů v rámci strany. Jak pečlivě, přesně a veřejně subjekt eviduje dary?

Na webu strany existuje seznam členských darů. Strana také odkazuje na TÚ pro dary a státní příspěvky. Na oficiálním webu strany je k nalezení formulář k bezúplatnému plnění třetích osob – seznam osob, které poskytují straně bezúplatné plnění, však nebyl nalezen.

2

Třetí osoby. Poskytuje subjekt informace o spolupráci třetích osob, které podporují jeho kampaň?

Informace o entitách, které se stranou spolupracují, veřejné jsou (viz Mladí sociální demokraté).

1

Volební akce. Informuje subjekt veřejně o programu svých volebních akcí? Existuje kalendář? Lze posoudit, kdy subjekt organizuje kampaň?

Akce jsou zveřejněné a průběžně aktualizované nejen na webových stránkách, ale i na Facebooku.

1

Volební tým a dobrovolníci v kampani. Zveřejňuje strana seznam všech lidí (skupin, agentur apod.), kteří se podílejí na kampani? Udává informace o počtu dobrovolníků?​

Přesný popis týmu se jmény je nedohledatelný, dostupný je jen jejich počet (20-25 lidí). Strana uvádí jméno manažera kampaně: Robert Žanony, volební manažer (stratég). Je zveřejněn údaj o PR agenturách, které na kampani spolupracují: MD Vision, CHM Communications – více v přiložených odkazech.

2

Komunikační kanály. Jsou snadno dostupné stránky strany, sociální profily, a jsou na nich relevantní informace o kandidátech a kampani?

Odkazy na sociální sítě (Facebook, Twitter či Youtube) jsou uveřejněny na oficiálních webových stránkách strany. U výše postavených členů jako např.: L. Zaorálek, J. Hamáček, B. Sobotka aj., jsou uveřejněny jejich osobní profily. U poslanců je v drtivé většině uveden alespoň e-mail.  

1

Monitorujeme tyto strany

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

Monitorujeme

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >