Blíží se druhé kolo prezidentské volby. Je s podivem, že kandidáti pro druhé kolo voleb neutrácejí za podporu svých postů na Facebooku, a to ani v horké fázi předvolebního souboje.
Srovnání počtu placených postů a interakcí prezidentských kandidátů
Zemana a Drahoše na Facebooku, 14.-22.1.2018. Zdroj: Socialbakers.
Legenda
Promoted: placené posty
Organic: posty bez finanční podpory
Undetected: nerozhodnutelné
Komunita fanoušků profilu Jiřího Drahoše je řádově početnější než komunita profilu Zeman Znovu!, čemuž odpovídá i stonásobně vyšší počet interakcí s jeho posty (tj. lajků, sdílení, komentářů apod.). (Poznamenejme, že co do počtu interakcí nemohou profilu Jiřího Drahoše konkurovat ani profily Miloš Zeman – můj prezident a Miloš Zeman – prezident České republiky).
A přestože se po období útlumu alespoň v předposledním týdnu profil Zeman znovu! zaktivizoval, ani on nespoléhá na placení svých statusů. Jak už jsme konstatovali před prvním kolem voleb, prezidentské kampaně se tím liší od těch parlamentních, kdy politické strany promovaly až polovinu svých sdělení na FB.
Více o kampaních na FB zde.