Krátký pohled na „Facebooky“ finalistů

Publikováno: 23. 1. 2018

Blíží se druhé kolo prezidentské volby. Je s podivem, že kandidáti pro druhé kolo voleb neutrácejí za podporu svých postů na Facebooku, a to ani v horké fázi předvolebního souboje.

 

Srovnání počtu placených postů a interakcí prezidentských kandidátů
Zemana a Drahoše na Facebooku, 14.-22.1.2018. Zdroj: Socialbakers.

Legenda

Promoted: placené posty

Organic: posty bez finanční podpory

Undetected: nerozhodnutelné

Komunita fanoušků profilu Jiřího Drahoše je řádově početnější než komunita profilu Zeman Znovu!, čemuž odpovídá i stonásobně vyšší počet interakcí s jeho posty (tj. lajků, sdílení, komentářů apod.). (Poznamenejme, že co do počtu interakcí nemohou profilu Jiřího Drahoše konkurovat ani profily Miloš Zeman – můj prezident a Miloš Zeman – prezident České republiky).

A přestože se po období útlumu alespoň v předposledním týdnu profil Zeman znovu! zaktivizoval, ani on nespoléhá na placení svých statusů. Jak už jsme konstatovali před prvním kolem voleb, prezidentské kampaně se tím liší od těch parlamentních, kdy politické strany promovaly až polovinu svých sdělení na FB.

Více o kampaních na FB zde.

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >