Tabulku ceníkové hodnoty obsazeného reklamního prostoru nám již tradičně poskytuje výzkumná společnost Nielsen Admosphere.
28.8. 2017 – 30.11.2017 | ||||
Kandidát | Internet | Outdoor | Tisk | CELKEM |
Michal Horáček | 2 558 464 Kč | 566 100 Kč | 14 674 344 Kč | 17 798 908 Kč |
Miloš Zeman | 1 817 Kč | 6 551 000 Kč | 6 552 817 Kč | |
Vratislav Kulhánek | 97 812 Kč | 1 285 929 Kč | 349 075 Kč | 1 732 815 Kč |
Petr Hannig | 1 799 Kč | 929 056 Kč | 930 855 Kč | |
Jiří Hynek | 78 604 Kč | 78 604 Kč | ||
Jiří Drahoš | 36 667 Kč | 36 667 Kč | ||
Marek Hilšer | 1 809 Kč | 1 809 Kč |
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere). Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
Z monitoring k 30.11. 2017 tedy vyplývá, že někteří kandidáti placený prostor vůbec nevyužili – jejich kampaně začaly později (např. Mirek Topolánek), nebo se soustředí na sociální sítě (Marek Hilšer). Naopak je zřejmé, že kampaň, jež dle slov kandidáta Miloše Zemana vůbec neprobíhá, pokryla jen do konce listopadu 2017 mediální placený prostor v nezanedbatelné ceně a byla tou dobou co do ceníkové hodnoty pokrytí druhá „nejnákladnější“.*
Údaje platné ke konci prosince přinesem po 15.1.2018.
* Co je to ceníková hodnota?
Ceníková hodnota je v případě média typu „tisk“ získávána z ceníků jednotlivých médií, a na úrovni každého zveřejnění reklamy je přiřazována k jednotlivým reklamním sdělením. Tato informace je následně propojena s metodickým popisem reklamy, který mimo jiné identifikuje reklamního zadavatele. Sloučením hodnot inzerátů jednoho zadavatele je pak možné říci, kolik reklamního prostoru (v ceníkové hodnotě) za určité období a v rámci monitorovaných zdrojů každý zmonitorovaný zadavatel využil.
V případě média typů „OOH“ (out of home) a „internet“ je ceníková hodnota získávána z reklamních deklarací jednotlivých médií. (dle Nielsen Admosphere)
Kandidáti si samozřejmě s poskytovateli prostoru mohou z ceníkové ceny dohodnout slevy, jako každý jiný klient.