KSČM

logo KSČM
3.8

Nárůst výdajů subjektu po týdnech

Souhrnný graf výdajů za kampaň

Grafy odpovídají stavu účtu k 27. 9. 2020. Příští kontrola: 7. 10. 2020.

První z grafů (vlevo) zobrazuje týdenní přírůstky všech výdajů na kampaň z transparentního volebního účtu, který subjekt (strana/hnutí nebo koalice) zřídil pro svou předvolební kampaň do letošních voleb do krajských zastupitelstev. Z volebního účtu jsou placeny veškeré finanční úhrady dle Zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů pro všechny kraje, ve kterých tento subjekt kandiduje. Seznam transparentních účtů kandidujících subjektů naleznete na stránkách Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.

Koláčový graf (vpravo) zobrazuje, jaký podíl z celkových výdajů ke dni poslední aktualizace utratila strana za propagaci v online prostředí. Položka Facebook zahrnuje sumu přímých plateb Facebooku z karty a platby, které jsou na transparentním účtu explicitně označeny jako za výdaje za propagaci na Facebooku. Položka On-line zahrnuje sumu přímých plateb nebo explicitně označených položek na ostatní propagaci a reklamu v on-line prostředí (Google, Seznam.cz, PPC reklama, bannery na webu atd.).

Rozpočty

Informace o rozkladu rozpočtu chybí, uskupení pouze sděluje celkovou částku v celostátním médiu, zde také zveřejňují, kolik peněz půjde z centrály. „Komunisté na krajské volby dají 17,7 milionu korun – devět milionů půjde z rozpočtu ústředního výboru KSČM, zbytek dají krajské výbory.“ Pro TI ČR uvedli podíl výdajů na propagaci na Facebooku ve výši 10 % z plánovaných výdajů na online reklamu (jejíž výši ovšem nezveřejňují). Vnitřní pravidla pro hrazení kampaně kandidáty nebyla nalezena. Link
4

On-line kampaně

Seznam profilů na sociálních sítích není kandidujícím subjektem publikován. Strana na svém webu odkazuje na stranický Facebook a Youtube, ale vynechává Twitter a Instagram, kde je velmi aktivní. Do dotazníku TI ČR strana napsala, že využívá všechny profily a bude možné se na ně dostat přes web strany, což se nepotvrdilo.
5

Volební tým a najaté agentury

Složení interního i externího týmu ani informace o agenturách, které se na kampani podílejí, zveřejněny nejsou. V dotazníku TI ČR subjekt uvádí, že „za volby odpovídá 1. místopředseda P. Šimůnek, dodavatele služeb najdou voliči na transparentním účtu.“ Jediným příjemcem plateb spojených s marketingovým poradenstvím indikovaným na TÚ strany je společnost OUR MEDIA a.s. Link
4

Plán předvolebních akcí

Subjekt informace o předvolebních akcích zveřejňuje nesoustavně napříč různýni stranickými kanály - na webových stránkách KSČM (okresních a krajských), na stránkách Haló novin, popř. na některých tištěných materiálech OV a KV KSČM. Link
3

Seznamy dárců

Strana má na webu položku "Financování strany" a v ní potom jednotlivé odkazy na seznamy dárců pro krajské volby včetně bezúplatného plnění. Seznam s bezúplatným plněním je prázdný. Navíc nedokážeme určit, kdy byl naposledy aktualizovaný seznam s finančními dary, kde pár jmen zapsáno je. Link
3

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >