Česká pirátská strana

logo Česká pirátská strana
1.6

Nárůst výdajů subjektu po týdnech

Souhrnný graf výdajů za kampaň

Grafy odpovídají stavu účtu k 27. 9. 2020. Příští kontrola: 7. 10. 2020.

První z grafů (vlevo) zobrazuje týdenní přírůstky všech výdajů na kampaň z transparentního volebního účtu, který subjekt (strana/hnutí nebo koalice) zřídil pro svou předvolební kampaň do letošních voleb do krajských zastupitelstev. Z volebního účtu jsou placeny veškeré finanční úhrady dle Zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů pro všechny kraje, ve kterých tento subjekt kandiduje. Seznam transparentních účtů kandidujících subjektů naleznete na stránkách Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.

Koláčový graf (vpravo) zobrazuje, jaký podíl z celkových výdajů ke dni poslední aktualizace utratila strana za propagaci v online prostředí. Položka Facebook zahrnuje sumu přímých plateb Facebooku z karty a platby, které jsou na transparentním účtu explicitně označeny jako za výdaje za propagaci na Facebooku. Položka On-line zahrnuje sumu přímých plateb nebo explicitně označených položek na ostatní propagaci a reklamu v on-line prostředí (Google, Seznam.cz, PPC reklama, bannery na webu atd.).

Rozpočty

Piráti dají na kampaň pro krajské volby zhruba 18 milionů korun dle informací v iHned.cz. Politické uskupení informuje o celkovém rozpočtu kampaně s rozvahou části na on-line a off-line na své oficiální stránce, avšak poněkud nepřehledně. Všechny informace jsou dohledatelné na stránce piroplaceni, kde můžeme vidět kolik si na kampaň vyhradila centrála strany a kolik utrácejí jednotlivé kraje. Vedení a rozbor rozpočtů jednotlivých krajských kampaní je zveřejněno. Informace o rozpočtu na sociální sítě je dohledatelná samostatně - v záměrech, pod složkou Výdaje na krajské volby, kde jsou online výdaje jasně zaznačené. Link
1

On-line kampaně

Z rozpočtových pravidel na kampaň je zřejmé, jak se financují jednotlivé profily, které politické uskupení pro kampaň používá. Seznam všech profilů, kde kampaň probíhá, je ve zkrácené podobě k nalezení na webu, není aktualizován ani není úplný. Subjekt pak do dotazníku TI ČR napsal, že "využity budou všechny profily na uvedených sociálních sítích." Link Link
2

Volební tým a najaté agentury

Složení interního týmu je zřetelně komunikováno na oficiálních webových stránkách subjektu, chybí seznam externích spolupracovníků a agentur. Dle informací z TÚ na tvorbě strategie Piráti spolupracují s Tomášem Mrkvičkou a v Jihomoravském kraji se Svatoplukem Bártíkem. Na kampani pracuje množství volebních manažerů a mediálních poradců, jejichž jména jsou na účtu dohledatelná. V oblasti marketingu spolupracují s agenturami AdHackers, Newton Media, Behavio. Link Link
3

Plán předvolebních akcí

Politické uskupení má přehledný a pečlivě vedený kalendář plánovaných akcí, který zveřejňuje na svých oficiálních webových stránkách i na stranickém Facebooku. Link Link
1

Seznamy dárců

Politické uskupení má na oficiálních stránkách aktualizovaný seznam dárců finančních i nefinančních plnění. Link
1

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >