KDU-ČSL, ADS A NESTRANÍCI – KOALICE PRO PLZEŇSKÝ KRAJ

logo KDU-ČSL, ADS A NESTRANÍCI – KOALICE PRO PLZEŇSKÝ KRAJ
2

Nárůst výdajů subjektu po týdnech

Souhrnný graf výdajů za kampaň

Grafy odpovídají stavu účtu k 27. 9. 2020. Příští kontrola: 7. 10. 2020.

První z grafů (vlevo) zobrazuje týdenní přírůstky všech výdajů na kampaň z transparentního volebního účtu, který subjekt (strana/hnutí nebo koalice) zřídil pro svou předvolební kampaň do letošních voleb do krajských zastupitelstev. Z volebního účtu jsou placeny veškeré finanční úhrady dle Zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů pro všechny kraje, ve kterých tento subjekt kandiduje. Seznam transparentních účtů kandidujících subjektů naleznete na stránkách Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.

Koláčový graf (vpravo) zobrazuje, jaký podíl z celkových výdajů ke dni poslední aktualizace utratila strana za propagaci v online prostředí. Položka Facebook zahrnuje sumu přímých plateb Facebooku z karty a platby, které jsou na transparentním účtu explicitně označeny jako za výdaje za propagaci na Facebooku. Položka On-line zahrnuje sumu přímých plateb nebo explicitně označených položek na ostatní propagaci a reklamu v on-line prostředí (Google, Seznam.cz, PPC reklama, bannery na webu atd.).

Rozpočty

Politické uskupení informuje o celkovém rozpočtu kampaně s rozvahou části na on-line a off-line na své oficiální stránce, „celkové náklady na předvolební kampaň odhadujeme na 1,5–2 miliony korun. Do online propagace uvažujeme promítnout 10–15 % z tohoto rozpočtu.“ V dotazníku TI ČR sdělují k on-line výdajům konkrétní předpoklad ve výši 100 000 Kč. Link
2

On-line kampaně

Kandidující subjekt sám nezveřejňuje úplný seznam profilů na sociálních sítích. V dotazníku TI ČR subjekt informuje: „Máme pouze jeden profil.“ Nicméně subjekt k politické agitaci využívá například i Facebook KDU-ČSL v Plzeňském kraji, byť se nejedná o placenou inzerci. Link
4

Volební tým a najaté agentury

Složení volebního týmu a podíl agentur a PR firem na předvolební kampani subjektu jsou zřetelně komunikovány na webových stránkách politického subjektu. Link Link
1

Plán předvolebních akcí

Politické uskupení má úplný kalendář plánovaných akcí, který zveřejňuje na oficiálních stránkách. Link
1

Seznamy dárců

Politické uskupení má na oficiálních stránkách odkaz na Google Spreadsheet se seznamem dárců finančních i nefinančních plnění, není patrné, zda a k jakému datu je seznam aktualizován. Link
2

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >