Celkové hodnocení:
2,0

Celkové výdaje. Zveřejňuje kandidát celkovou sumu plánovanou k utracení v předvolební kampani před volbami do Senátu PČR – v jak detailní podobě?

Ve veřejnoprávním médiu je publikováno, že ČSSD hodlá do voleb (komunálních i senátních) investovat 35 mil. Kč. Server Novinky.cz uvádí 10 mil. Kč (pravděpodobně pouze za komunální kampaň.) Kandidát na dotaz TI ČR zaslal vyplněný dotazník, v němž informuje o následující předpokládané struktuře výdajů na kampaň:
– inzerce, propagace, PR, audio-vizuální produkce, provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): 300 000 Kč max.

Plánovaný poměr výše nákladů na placenou propagaci:
– billboardy a tištěné plakáty: 65 %
– inzerce v online médiích: 3 %
– inzerce v tištěných médiích: 10 %
– kontaktní část kampaně: 22 %  zdroj

2

Transparentní účet. Je veden přehledně a srozumitelně?

Z TÚ je patrné, jak strana identifikujete osobní příslušnost nákladů – tj. že daný náklad byl proplacen v souvislosti s kampaní s tím kterým kandidátem (např. spc. symb dle č. okr.). zdroj

1

Finanční management kampaně. Uvádí kandidát, jak jsou rozděleny náklady na kampaň mezi něj a stranu? Jsou zveřejněny informace o nefinančním plnění?

Kandidát pouze v dotazníku pro TI ČR odpověděl , že rozdělení nákladů mezi kandidáta a stranu je ve výši 100 000 Kč od kandidáta a 20 000 Kč za stranu a centrála se podílí na kampani nefinančně, tj. metodickými pokyny a nabídkou služeb.

3

Struktura příjmů. Zveřejňuje samostatně a přehledně aktualizované informace o všech svých dárcích mimo zvláštní transparentní účet (např. v seznamu dárců) – včetně nefinančních plnění?

Strana umístila seznam dárců na senátní kampaň na specifický link na internetu.  zdroj

1

Volební akce. Zveřejňuje seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)?

Kandidát má dohledatelný kalendář se seznamem předvolebních akcí v dostatečném předstihu na svém oficiálním webu. zdroj

1

Volební tým. Zveřejnil kandidát složení svých volebních týmů a agentur, jež se na kampani podílí, ve formě strategického plánování akcí, jejich organizace aj., s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně individuálních poradců)?

Kandidát ani strana neuvádí žádné údaje o svých volebních týmech.

5

Stranická podpora. Uvádí kandidát, jaký je jeho vztah vůči politické entitě, která ho podporuje?

Kandidát je členem ČSSD, vztah k politické straně je tedy jasně deklarován. zdroj

1

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

 

 

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >