Ve veřejnoprávním médiu je publikováno, že ČSSD hodlá do voleb (komunálních i senátních) investovat 35 mil. Kč. Server Novinky.cz uvádí 10 mil. Kč (pravděpodobně pouze za komunální kampaň.) Kandidát na dotaz TI ČR zaslal vyplněný dotazník, v němž informuje o následující předpokládané struktuře výdajů na kampaň:
– inzerce, propagace, PR, audio-vizuální produkce, provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): 300 000 Kč max.
Plánovaný poměr výše nákladů na placenou propagaci:
– billboardy a tištěné plakáty: 65 %
– inzerce v online médiích: 3 %
– inzerce v tištěných médiích: 10 %
– kontaktní část kampaně: 22 % zdroj
Z TÚ je patrné, jak strana identifikujete osobní příslušnost nákladů – tj. že daný náklad byl proplacen v souvislosti s kampaní s tím kterým kandidátem (např. spc. symb dle č. okr.). zdroj
Kandidát pouze v dotazníku pro TI ČR odpověděl , že rozdělení nákladů mezi kandidáta a stranu je ve výši 100 000 Kč od kandidáta a 20 000 Kč za stranu a centrála se podílí na kampani nefinančně, tj. metodickými pokyny a nabídkou služeb.
Strana umístila seznam dárců na senátní kampaň na specifický link na internetu. zdroj
Kandidát má dohledatelný kalendář se seznamem předvolebních akcí v dostatečném předstihu na svém oficiálním webu. zdroj
Kandidát ani strana neuvádí žádné údaje o svých volebních týmech.
Kandidát je členem ČSSD, vztah k politické straně je tedy jasně deklarován. zdroj
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8
Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)