1) Celkové výdaje.
Zveřejňuje strana/hnutí celkovou sumu plánovanou k utracení v předvolební kampani ve volbách do místních zastupitelstev?
Je zveřejněn poměr výdajů na on-line kampaně na sociálních sítích (FB, Twitteru ap.) vůči ostatním on-line médiím (bannerová reklama, placené články, inzerce na internetu a v Google)?
2) Transparentní účet.
Zřizuje strana/hnutí pro komunální kampaň speciální transparentní volební účet? Pokud ano, jde o centrální volební účet (kampaň) pro celou republiku, nebo má volební obvod (např. Praha, Brno, Ostrava) svůj apod. Rozlišuje náklady na kampaň (na tomto volebním TÚ) v jednotlivých městech? (Např.: specifickým symbolem?)
3) Finanční management kampaně.
Je zveřejněna informace, zda přispívá centrála strany místním sdružením na kampaň finančně? Kolik a podle jakých pravidel?
4) Struktura příjmů.
Zná a zveřejňuje strana/hnutí předběžné zdroje financování kampaně? (Úvěr, státní příspěvek, členské příspěvky apod.?) Zveřejňuje strana/hnutí samostatně a přehledně aktualizované informace o všech svých dárcích.
5) Volební akce.
Zveřejňuje strana/hnutí seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)?
6) Volební tým.
Zveřejnila strana/hnutí složení svých volebních týmů, jež se na kampani podílí ve formě strategického plánování akcí, jejich organizace s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně individuálních poradců)? Jsou známi stratégové celorepublikové kampaně? Může volič najít i členy volebního týmu pro jednotlivá města (Praha, Brno, Ostrava)? Platí to rovněž u lokálních agentur?
Kritéria pro hodnocení kampaně do Senátu PČR.