Bývalý velvyslanec ve Francii a Monaku (2003-2010), senátor (nezávislý, od 2018). Pavel Fischer avizoval svou kandidaturu již v říjnu 2018. Informaci potvrdil 3. října 2022. Pavel Fischer 3. listopadu 2022 oznámil, že sesbíral 34 senátorských a 20 poslaneckých podpisů. Tím splnil zákonnou povinnost pro registraci. Jeho kandidaturu podpořila koalice SPOLU. Transparentní účet je veden od data 3. 8. 2022. Další užitečné informace o Pavlu Fischerovi najdete mimo jiné v online databázi Našipolitici.cz.
Kandidát konkrétní představu o plánovaném rozpočtu a jeho rozpadu na kategorie nepublikoval, médiím sdělil, že dělá “levnou kampaň“.
Do dotazníku pro TI ČR uvedl, že celkový rozpočet předpokládá ve výši 4,5 milionu Kč s podílem:
10 % na strategii a poradenství
10 % na produkční náklady
5 % na kontaktní kampaň
50 % na venkovní reklamu
15 % na letáky a noviny
0 % na inzerci v tisku
7 % na propagaci v online prostoru
3 % na ostatní náklady
Nejedná se o občanského kandidáta, kampaň na sběr podpisů neprobíhala.
Uvádí, že z vlastních zdrojů přispěje 300 tis. Kč. Nezveřejňuje bližší informace o zdrojích, pravidla přijímání darů ani aktualizovaný seznam dárců.
Kandidát na svých stránkách informace o subdodavatelích nezveřejňuje. Z transparentního účtu je nelze spolehlivě vyčíst.
Transparentní účet nepojmenovává příjemce platby, pouze uvádí číslo účtu příjemce a účel platby. U několika plateb není jasný ani účel (např. “doúčtování k faktuře”). Označování účelu transakcí je nesystematické.
Kandidát v dotazníku TI ČR informoval, že kampaň vede sám a z jeho veřejné prezentace i transparentního účtu je to zřejmé.
Webová stránka kandidáta informuje pouze o jménech tiskové mluvčí a vedoucí kampaně, tento článek (za paywallem) pak uvádí několik dalších členů týmu.
Agentury kandidát nikde neuvádí a do dotazníku TI ČR odpověděl, že s žádnou nespolupracuje.
Kandidát neuvedl žádnou informaci k plánovanému obsazení KPR.
Kandidát veřejně pouze deklaroval, že bude vybírat „… profesionály, osoby bezúhonné, trestně nestíhané a s příslušnou bezpečnostní prověrkou.“
Kandidát nezveřejňuje seznam profilů na sociálních sítích, které se podílejí na jeho kampani, ani informace o způsobu financování politických postů. META knihovna reklam jako plátce inzerce uvádí jeho samého, platby odcházejí z transparentního účtu.
Kandidát má na svém oficiálním webu přehledný kalendář, ve kterém informuje o nadcházejících i předchozích akcích. Z kalendáře je dokonce jasné, které akce spadají pod prezidentskou kampaň a které vykonává z titulu senátora. O akcích kandidát také informuje na svém facebookovém profilu (ex-post i dopředu).
Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8
Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)