Poslední změna stránek 8. 2. 2014

Kritéria dobré praxe

Soubor 12 kritérií, jež budou vodítkem pro monitoring kampaní ve společném projektu Transparency International – Česká republika a sdružení Naši politici

Kritéria hodnocená v průběhu kampaně:

1)        Má politická strana/hnutí transparentní účet? Je účet na webu politické strany/hnutí skutečně snadno dohledatelný, přehledný a uživatelsky pochopitelný?

2)        Zveřejňuje politická strana/hnutí i další informace o financování
své kampaně (kromě transparentního účtu)? Konkrétně, zda politická strana/hnutí zveřejňuje samostatně a přehledně informace o všech svých dárcích (minimálně o dárcích nad 50 tis. Kč) a kde jsou tyto informace uvedeny? Jakou část zdrojů tvoří úvěry a kdo je poskytnul?

3)        Zveřejnila politická strana/hnutí celkovou sumu plánovaných nákladů
na svou kampaň?

4)        Zveřejňuje politická strana/hnutí zprávu o reálně vydaných financích v čase (např. po 14 dnech či častěji). Uvedla zejména podrobnější členění nákladů
na administrativní zázemí, billboardy, inzerci v tištěných a on-line médiích, náklady na vytvoření spotu/klipů, případně reklamních předmětů, zajištění meetingů, smlouvy s PR/konzultačními firmami?

5)        Zveřejňuje politická strana/hnutí seznam výhod v podobě slev či služeb poskytnutých zadarmo využitých v rámci předvolební kampaně?

6)        Zveřejňuje politická strana/hnutí počet (nebo alespoň odhad počtu) dobrovolníků zapojených v kampani a informaci o tom, kolik na zajištění jejich činnosti vydává peněz?

7)        Zveřejňuje politická strana/hnutí průběžně na svém webu seznam všech připravovaných i konaných veřejných akcí pořádaných v rámci předvolební kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)?

8)        Zveřejňuje politická strana/hnutí složení svého volebního týmu s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně poradců)?

9)        Zveřejňuje politická strana/hnutí jména agentur (mediální, PR, poradenské, právní), se kterými na kampani spolupracuje?

10)    Pořádá někdo ve prospěch politické strany/hnutí podpůrné akce?

 

Kritéria hodnocená po skončení kampaně/volbách

11)    Naplnila politická strana/hnutí odhad finančních prostředků vynaložených
na kampaň, který si předem určil? Jak byly výdaje a náklady strukturovány?

12)    Zveřejnila politická strana/hnutí do dvou měsíců po volbách vyúčtování
své předvolební kampaně?