Souboj prezidentských kandidátů se odehrává i on-line. Narozdíl od kandidátů je zákon k této sféře propagace slepý

Šíření předvolebního vzkazu v digitálním prostoru je bez dostatečné finanční podpory takřka nemožné. Zmapovat financování online promo kampaně je ale v zásadě nemožné taktéž.
Více informací

Transparentnost kandidátů na prezidenta znovu pokulhává – měli by mít na víc, srdce a síla nestačí

Praha, 8. ledna 2018 – Ačkoliv se „transparentnost“ stala oblíbeným motivem v sebeprezentaci uchazečů o Hrad, z hlediska dostupnosti informací o financování, strategiích a vlivovém pozadí jsou jejich kampaně spíše …
Více informací

Placené posty na Facebooku: nevyužitý nástroj

Na rozdíl od kampaně před parlamentními volbami 2017, v níž strany finančně podpořily až polovinu všech svých postů na Facebooku (více zde), v této je podpora postů mizivá. Průměrně kandidáti podporují 6 …
Více informací

Co sdílejí kandidáti na Facebooku?

Napovídá to jednak, odkud sami čerpají informace o světě, a jednak také jaký obraz sebe samých chtějí voličům ukázat.
Více informací

DATA Z TRANSPARENTNÍCH ÚČTŮ PŘEHLEDNĚ

Celkové výdaje a příjmy, výdaje jednotlivých kandidátů, ale i nejštědřejší dárci… Ve spolupráci s firmou Dataweps jsme vytvořili interaktivní dashboard s daty z transparentních účtů prezidentských kandidátů. Můžete se tak jednoduše …
Více informací

Jak se o prezidentských kandidátech mluví na sociálních sítích a v online zpravodajství

Podívejte se, jak se o prezidentských kandidátech mluvilo na internetu od data vyhlášení voleb. S pomocí nástroje na monitoring sociálních sítí a online diskuzí SocialWatch monitorujeme jednotlivé kandidáty a zmínky o …
Více informací

Jedeme, jedeme, jedeme…

Nyní se zaměřujeme na prezidentské kampaně, a to s ohledem na transparentnost jejich financování, komunikační strategie a férovost. Kandidáty jsme o naší práci informovali, a na začátku ledna 2018 naše …
Více informací

Kritéria dobré praxe financování kampaně

  Prezidentské volby 2018 1)  Přehlednost transparentního účtu. Jsou všechny položky na volebním transparentním účtu přehledně popsané a je možné jasně identifikovat účel a příjemce/poskytovatele všech transakcí? Transparentní účet coby bankovní produkt nezaručuje průhlednost …
Více informací

Protinázor: Kdo může napadat registraci kandidáta na prezidentský úřad

I neregistrovaný kandidát může napadnout registraci kandidátů ostatních. Média v minulých dnech informují o zmatcích ve výkladu zákona č. 275/2012 Sb., o volbě prezidenta republiky, které se týkají podmínek registrace jednotlivých kandidátů. …
Více informací

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >