Volební kampaně popáté, pošesté, klapka!

Téma voleb hýbalo Českou republikou od loňského léta až do letošního ledna. Na podzim jsme volili do Poslanecké sněmovny, na začátku roku jsme vybírali hlavu státu. Uniknout masivní vlně kampaní …
Více informací

BLOG: „Zákon o volbě prezidenta republiky – odkaz Jaroslava Cimrmana“

Blog Ondřeje Cakla Cimrmanova filozofie externismu vychází z myšlenky, že na to, aby byla osoba či akce „pro svůj okolní svět patrná, nemusí v něm nutně existovat, neboť patrnost a existence …
Více informací

Kdo dělal co…

Děkujeme všem, kdo se účastnili monitorování předvolební kampaně prezidentských kandidátů. Jmenovitě…
Více informací

Netransparentní kampaň je umožněna slabinami v zákoně

„Transparency International zaznamenala v médiích celou řadu zpráv, které hovoří o tom, že prezidentská kampaň Miloše Zemana nebyla nezákonná, pouze měla vady v transparentnosti. To podle nás aktuálně vytváří ne úplně správný dojem, …
Více informací

Krátký pohled na „Facebooky“ finalistů

Blíží se druhé kolo prezidentské volby. Je s podivem, že kandidáti pro druhé kolo voleb neutrácejí za podporu svých postů na Facebooku, a to ani v horké fázi předvolebního souboje.   Srovnání počtu placených …
Více informací

Souboj prezidentských kandidátů se odehrává i on-line. Narozdíl od kandidátů je zákon k této sféře propagace slepý

Šíření předvolebního vzkazu v digitálním prostoru je bez dostatečné finanční podpory takřka nemožné. Zmapovat financování online promo kampaně je ale v zásadě nemožné taktéž.
Více informací

Transparentnost kandidátů na prezidenta znovu pokulhává – měli by mít na víc, srdce a síla nestačí

Praha, 8. ledna 2018 – Ačkoliv se „transparentnost“ stala oblíbeným motivem v sebeprezentaci uchazečů o Hrad, z hlediska dostupnosti informací o financování, strategiích a vlivovém pozadí jsou jejich kampaně spíše …
Více informací

Co sdílejí kandidáti na Facebooku?

Napovídá to jednak, odkud sami čerpají informace o světě, a jednak také jaký obraz sebe samých chtějí voličům ukázat.
Více informací

DATA Z TRANSPARENTNÍCH ÚČTŮ PŘEHLEDNĚ

Celkové výdaje a příjmy, výdaje jednotlivých kandidátů, ale i nejštědřejší dárci… Ve spolupráci s firmou Dataweps jsme vytvořili interaktivní dashboard s daty z transparentních účtů prezidentských kandidátů. Můžete se tak jednoduše …
Více informací

Jak se o prezidentských kandidátech mluví na sociálních sítích a v online zpravodajství

Podívejte se, jak se o prezidentských kandidátech mluvilo na internetu od data vyhlášení voleb. S pomocí nástroje na monitoring sociálních sítí a online diskuzí SocialWatch monitorujeme jednotlivé kandidáty a zmínky o …
Více informací

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >