Miloslav Balatka (STAN s podporou TOP 09, KDU-ČSL a Pirátů)

Celkové hodnocení:
2,0

Celkové výdaje. Zveřejňuje kandidát celkovou sumu plánovanou k utracení v předvolební kampani před volbami do Senátu PČR – v jak detailní podobě?

Kandidát zaslal vyplněný dotazník, který rovněž zveřejnil na webu hnutí Starostové a nezávislý. V dotazníku je uvedená celková plánovaná částka na kampaň ve výši 450 000 Kč a zároveň také následující předpokládaná struktura výdajů:

billboardy a tištěné plakáty: 45 %
inzerce v online médiích: 25 %
inzerce v tištěných médiích: 5 %
kontaktní část kampaně: 25 %.

Struktura online výdajů.

Náklady na online kampaň kandidát předpokládá vynaložit v následujícím poměru:

Facebook: 40 %
Placený trolling na FB a twitteru: 0 %
Ostatní sociální sítě: 15 %
Inzerce v on-line médiích: 25 %
Ostatní náklady kampaně na internetu (AdWords, placené PR články apod.): 10 %  zdroj

1

Transparentní účet. Je veden přehledně a srozumitelně?

Transparentní účet je přehledný, plyne z něj jasná osobní příslušnost nákladů. Jednotlivé transakční položky jsou ve zprávě pro příjemce a v poznámce označeny jménem kandidáta.  zdroj

1

Finanční management kampaně. Uvádí kandidát, jak jsou rozděleny náklady na kampaň mezi něj a stranu? Jsou zveřejněny informace o nefinančním plnění?

Ve veřejně přístupném dotazníku o transparentnosti kampaně kandidát zveřejňuje následující informace stran finančního řízení kampaně:

2/3 prostředků na kampań hradí hnutí STAN, 1/3 prostředků si hradí sám kandidát, ev. podporující subjekty.

Hnutí STAN nehradí žádnou senátorskou kampaň v plné výši. Hlavní kancelář STAN se podílí ad hoc radami v kampani. Nejedná se o vyšší nefinanční plnění než 5000 Kč za celou kampaň. zdroj

1

Struktura příjmů. Zveřejňuje samostatně a přehledně aktualizované informace o všech svých dárcích mimo zvláštní transparentní účet (např. v seznamu dárců) – včetně nefinančních plnění?

Kandidát neposkytl informace o zdrojích pro volební kampaň. Seznam dárců není dostupný.

5

Volební akce. Zveřejňuje seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)?

Kandidát má dohledatelný kalendář se seznamem předvolebních akcí v dostatečném předstihu na svém oficiálním webu v sekci „Potkejme se“. zdroj

1

Volební tým. Zveřejnil kandidát složení svých volebních týmů a agentur, jež se na kampani podílí, ve formě strategického plánování akcí, jejich organizace aj., s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně individuálních poradců)?

Strana uvádí kontakt na svého volebního koordinátora v dotazníku kandidáta pro TI ČR, který je veřejně přístupný. Je uvedeno, že tým tvoří kandidát společně s koordinátorem kampaně, grafikem a
několika dobrovolníky. Na kampani se nepodílí žádné mediální agentury. zdroj

2

Stranická podpora. Uvádí kandidát, jaký je jeho vztah vůči politické entitě, která ho podporuje?

Volební kandidátku podalo hnutí Starostové a nezávislí, jehož kandidát není členem. Kandidát a hnutí si otevřeně vyjadřují podporu, ale smlouva o spolupráci není zveřejněna. zdroj

3

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

 

 

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >