Senát. Kritéria dobré praxe transparentní předvolební kampaně do Senátu PČR 2018

Publikováno: 30. 6. 2018

1) Celkové výdaje.

Zveřeňuje kandidát celkovou sumu plánovanou k utracení v předvolební kampani před volbami do Senátu PČR?

1.1) Zveřejňuje odhad struktury výdajů,

1.2) včetně detailů?

1.3) Je zveřejněn poměr výdajů na on-line kampaně na sociálních sítích (FB, Twitteru ap.) vůči ostatním on-line médiím (bannerová reklama, placené články, placený trolling, inzerce na Google)?

1.4) Kandiduje-li zároveň do Senátu i do místního zastupitelstva – odlišuje jasně rozpočet a účetnictví na kampaně do Senátu a na kampaň pro volby do místních zastupitelstev?

2) Transparentní účet.

Je veden přehledně a srozumitelně?

3) Finanční management kampaně.

Uvádí kandidát, jak jsou rozděleny náklady na kampaň mezi něj a stranu?

3.1) Uvádí strana, zda pokrývá kampaně všech svých kandidátů na senátora v plné výši, nebo někteří kandidáti kampaně hradí částečně z vlastních prostředků?

3.2) Podílí se centrála na kampani nefinančně? Pokud ano, lze příspěvek vyčíslit a je zveřejněn?

4) Struktura příjmů.

Zná a zveřejňuje kandidát předběžné zdroje financování kampaně i jiným způsobem, než na svém volebním TÚ?

4.1) Zveřejňuje samostatně a přehledně aktualizované informace o všech svých dárcích mimo zvláštní transparentní účet (např. v seznamu dárců).

4.2) Zveřejňuje průběžně nefinanční plnění?

5) Volební akce.

Zveřejňuje seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)?

6)  Volební tým.

Zveřejnil kandidát složení svých volebních týmů, jež se na kampani podílí ve formě strategického plánování akcí, jejich organizace aj. s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně individuálních poradců)?

6.1) Zveřejnil, zda se na kampani budou podílet mediální (PR, reklamní apod.) agentury a které?

7) Stranická podpora.

Uvádí kandidát, zda

7.1) je členem politické strany a zda

7.2) jeho kandidátní listinu podala politická strana nebo on sám?

7.3) Je zveřejněna jeho smlouva s politickou stranou?

 

 

Kritéria transparentnosti kampaně před volbami do zastupitelstev obcí.

Kontakt

Transparency International – Česká republika, o. p. s.
Sokolovská 260/143
180 00 Praha 8

Bankovní číslo transparentního dárcovského účtu TI: 2100385154/2010 (Fio banka, a.s.)

+420 224 240 895
volby@transparency.cz
www.transparency.cz

Partneři

 

 

Na našem webu používáme cookies. Cookies jsou soubory, které slouží k měření funkčnosti webu, přizpůsobování obsahu webu, napomáhají tomu, abyste na našem webu byli spokojeni. Využíváním webových stránek s tímto souhlasíte. Další informace >