* 2. 1. 1951, Praha
viceprezident Evropské banky pro obnovu a rozvoj, bývalý předseda vlády ČR. Absolvent Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické (VŠE) v Praze v oboru statistika a ekonometrie. Později absolvoval postgraduální studium ekonomické statistiky. Od roku 1974 působil v různých funkcích ve Federálním statistickém úřadu (FSÚ). V letech 1980–1989 byl členem KSČ. V roce 1990 se stal místopředsedou FSÚ, po rozpadu federace působil ve stejné funkci v Českém statistickém úřadu (ČSÚ). Od roku 2000 byl ředitelem oddělení produkce společnosti Taylor Nelson Sofres Factum, zúčastnil se rovněž mise MMF ve Východním Timoru. V letech 2002–2003 působil jako vedoucí na výzkumných pracovištích Fakulty informatiky a statistiky VŠE. Mezi lety 2003-2009, resp. 2010 stál v čele ČSÚ. Od dubna 2009 do července 2010 byl premiérem tzv. „překlenovací vlády odborníků“. Od roku 2010 zastává fuknci viceprezidenta Evropské banky pro obnovu a rozvoj. 27. srpna 2012 ohlásil oficiální kandidaturu na prezidenta ČR. Jan Fischer je podruhé ženatý, má tři děti a jedno vnouče.
100%
Je transparentní účet kandidáta snadno dohledatelný a přehledný?
Kandidát má volební účet, který je dohledatelný
zde.
100%
Zveřejnil kandidát celkovou sumu plánovaných nákladů na svou kampaň?
Kandidát odpověděl otevřeným dopisem, že v kampani hodlá utratit přibližně 20-30 milionů korun.
100%
Zveřejnil kandidát i další informace o zdrojích financování své kampaně (např. Informace o dárcích)?
Kandidát (mimo svůj volební účet) zveřejnil na svých webových stránkách seznam dárců přispívajících částkou vyšších než 50 Kč – seznam je přístupný
zde.
100%
Zveřejňuje kandidát strukturu a odhad rozložení veškerých nákladů na svou kampaň, vč. těch, které ve prospěch jeho kampaně vydala jeho politická strana nebo sdružení?
Kandidát poskytl informace o tom, že jeho kancelář je občanským sdružením, které se významně podílí na prezidentské kampani. Některé informace je možné dohledat na výpisech z účtu
zde. Informace doplnit v dopise „Kancelář Jana Fischera nevydávala na kampaň nikdy žádné prostředky, které by nebyly uvedeny ve výpisu financování na http://www.jan-fischer.cz/kancelar/financovani“
100%
Zveřejňuje kandidát zprávu o reálně vydaných financích v čase (např. měsíčně)?
Kandidát zveřejňuje informace o celkových nákladech a jejich rozložení v čase – informace jsou dostupné
zde.
100%
Zveřejnil kandidát počet (nebo alespoň odhad počtu) dobrovolníků zapojených v kampani a náklady na jejich práce?
Kandidát otevřeným dopisem poskytl informace o dobrovolnících – eviduje přibližně 300 dobrovolníků. V nákladech na transparentním účtu i v seznamu výdajů je částka uvedena.
100%
Zveřejnil kandidát složení svého stálého volebního týmu s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani?
Kandidát zveřejnil informace pouze o zaměstnancích kanceláře, regionálních lídrech Týmu jana Fischera a dalších spolupracovnících Kanceláře Jana Fischera a jsou uvedeny role jednotlivých spulupracovníků. Byl doplněn také seznam členů volebního týmu, jejich role a životopisy.
75%
Zveřejňuje kandidát jména agentur (mediální, PR, poradenské, právní), se kterými na kampani spolupracuje?
Kandidát zveřejnil, že nevyužívá služeb agentur a reklamu nakupuje přímo. Dále uvedl, že někteří spolupracovníci fungují jako poradci v oblasti právních a mediálních služeb. Právě diskutabilní může být angažovanost Jindřicha Soukupa, vlastníka agentury Médea a několika periodik (Týden, Instinkt, Mladý svět) a TV Barrandov. Kandidát v dopise uvedl následující: „Pan Soukup spolupracuje s Janem Fischerem jako neplacený externí konzultant. Kampaň nevyužívá služeb jeho agentury, neboť všechnu reklamu nakupujeme přímo. Abychom předešli dohadům o možném zvýhodnění, zveřejnili jsme již kompletní seznam slev u reklam v tisku.“ Otazník může panovat v otázce jeho zapojení při dohadování slev.
100%
Specifikuje kandidát výdaje na reklamu podle typu médií a uvádí specificky náklady na vytvoření videoklipů, reklamních předmětů, atd.?
Kandidát zveřejnil na svých stránkých informace o nákladech na reklamu ve své kampani.
100%
Zveřejňuje kandidát na svém webu seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně?
Kandidát zveřejňuje na svých webových stránkách informace o pořádaných akcích souvisejících s prezidentskou kampaní. Informace jsou dostupné
zde.
nehodnoceno%
Komunikace s TI a obsah informací poskytnutých kandidáty.
Kandidát komunikuje s TI, na Kritéria odpověděl, příp. upravil své webové stránky. Komunikace s TI proběhla, ale v nešlo o konzultace kampaně ze strany TI nebo jejího ředitele.